Tuesday 1 November 2011

"Friend or Cousin?"(bab 6)

"Wah~~Dah lama tak tengok wayang..Rupa-rupanya Kau ni tahu jugak tengok wayang ya?Setahu aku kau ni selalu tengok buku,bukan wayang.."Perli Suzy.."Aku datang ni,aku nak beli buku kat kedai tingkat atas tu..Aku saja je temankan kau tengok wayang..Aku tak berminat sangat tengok wayang ni.."Kata Daniel."Yeke?Siapalah yang nangis tengok wayang tadi ye??"Perli Suzy..
   "Mana ada aku nangis..."Daniel berpura-pura.."He eleh..Jangan tipu aku laa..Ahahahahhaa..Kata tak minat wayang tapi,sekali tengok..Nangis...Ahahahaha"Suzy ketawa sakan."Dah..Dah..Jom teman aku beli buku kat tingkat atas.."Daniel mengubah topik..
   Selepas Eric membeli buku,mereka berdua berjalan ke kedai McDonald di tingkat 4.Suzy masih lagi menahan ketawa..Daniel merenung Suzy..Daniel membulatkan matanya sebagai amaran kepada Suzy agar dia tidak mengetawakannya lagi..
   Suzy memesan ais krim sebagai pencuci mulut.Daniel tersenyum nakal..Daniel ada plan untuk membalas balik  apa yang telah Suzy buat ke atasnya tadi..Dia mengambil ais krim di tangan Suzy dan terus menjilat ais krim itu."Sedap betulla ais krim ni..""Daniel!!!!!!!!!"Daniel menayangkan muka selamba.

No comments:

Post a Comment