Saturday 29 October 2011

"Friend or Cousin?"(bab 3)

Yay~!!!Hari ni pergi rumah aunty Melissa..Yahoo~!!Hari ni,dapat lah tengok rupa wajah cousin saya tuu...Hehehehehe..Sebenarnya,saya tak pernah pun tengok wajah cousin saya yang sorang ni...Selalunya,bila saya berkunjung kat rumah aunty Melissa mesti dia takde..Sebab tuu la saya tak pernah tengok dia...Dari kecik sampai dah besar...Yang saya pernah tengok tuu pun kakak dia,Elyna..Nama dia je yang saya tahu...Tak silap saya nama dia Tengku...Bla..Bla..Bla...Lepas tu eric..lepas tu..tak ingat lagi dah..
   Mama kata dia ni suka sangat belajar..Mama selalu cakap pasal dia...Dia ni baik laa...Ini laa...Itu laa...Mama juga ada cakap dia ni handsome~!!!Saya masih teringat..Mama cakap tentu saya akan jatuh hati kat dia...Fuu lamak.....
   Hrm...hrm...Boring betul laa duduk kat sini sorang-sorang..Punyalah besar taman kat rumah aunty Melissa....Pergh~"Awak ni siapa?"Suzy pantas menoleh kebelakang..Hati suzy berdegup kencang..."Er..Ek...Errr...."Suzy tidak mampu untuk berkata...Dia sudah di sampuk bisu..."Oh~Awak ni anak aunty Mariana kan??Saya Eric..Maaf laa buat awak terkejut tadi.."Eric tersenyum...Wah~!!!Senyumannya bak putera!Eh!Jap..Jap..Macam kenal je senyuman ni..Hrm...Senyuman ni macam saya kenal...Hrm....Ah!Tidak usah memikirkan pekara itu..Alahai..Handsome betul..
     Suzy masih lagi berangan..Ish!Astarfirullahhalazim!Kenapa saya jadi mcm ni?!Ish?!Eric tersenyum melihat Suzy masih lagi dengan khayalannya.."Suzy?"Suzy tersedar ke alam yang nyata..."Huh?Ma..Macam mana awak tahu nama saya??"Terkejut Suzy..Eric tersenyum lagi.."Ibu awak selalu cerita pasal awak kat saya...Ni pertama kali kita bersua muka kan??""Eric,Suzy!Bersembang laa kat dalam....Ni makcik Tijah(Pembantu rumah)dah buat kan snack ni...Jomlaa masuk"Laung aunty Melissa..

No comments:

Post a Comment