Wednesday 21 September 2011

"Taiko vs Budak walkman"(bab 1)

"Anda merupakan batch ketiga dekat sekolah ni..misi sekolah ni adalah untuk..."Taklimat tu punya lah panjang..Sampai nak bertelur aku kat sini..Tapi satu pun x masuk dalam otak ni..ehehehe..kira ni..masuk telinga kanan keluar telinga kiri...Mata ni rasa nak terpejam je...Dewan ni punya sejuk..Memang sedap kalau nak tidur masa ni..Kat belakang,banyak student2 dah di buai mimpi agaknya..Bila lagi nak habis berceramah ni??Lepas ni,kena mandi lagi kat dorm tu..Daripada aku dengar ceramah ni,bagus lagi aku dengar lagu dalam walkman ni..
  Eh,lupa pulak nak perkenalkan diri..Nama aku Alina Qistina...Aku sedang bersekolah di kolej La Estrella..Sahabat karib ku bernama Nur Yasmin Syazwani..Ini merupakan kisah tentang Alina dan Wani apabila bertemu dengan dua orang pelajar baru dikolej itu...Alina dan Wani merupakan kawan baik dari tingkatan satu lagi..Mereka bernasib baik kerana di takdirkan dalam dorm dan bilik yang sama..
   Wargghhh~~!!!"Oit!bangun lah Alina!Pergi mandi,lepas tu pergi kat Dewan Makan!Kau dah siap kemas buku untuk esok x??!Apalah kawan aku sorang ni..Bangun cepat!kalau x,simbah dengan air baru tahu!"Bebel Wani."Ala relex la..Kau ni membebel kalah mak aku tau x..Nanti lah aku bangun..Lagipun aku baru je tidur.."kata  Alina yang masih terbongkang di atas katil dengan walkman nya.."Apa??kau kata baru je??apa yang baru je tidur..dah tiga jam kau tidur x cukup lagi ke??"Wani sudah bercekak pinggang."Betul lah,aku kan selalu tidur..bagi aku itu baru je..macam lah kau x kenal aku..nanti aku bangun ye.."Tidur lagi.."Alina,bangun!!!!!!!"hampir bergema seluruh dorm itu..

No comments:

Post a Comment