Friday 23 December 2011

Di sebalik ais krim ada cinta??Eh?!! [9]

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Argh!Pagi tadi timbul masaalah..Sekarang ni masaalah timbul lagi!Macam mana mereka nak tidur ni?Takkan Iman tidur kat lantai kot?!Grrrr!Iman merenung Iqkram dengan tajam!Mengerunkan.Iqkram masih sepi selepas 'insiden' tadi!Kalau nak cakap bisu,tak jugak..Mulut Iqkram lah selalunya pot pet..pot pet!Rimas!
   Iqkram masih teringat kisah lamanya.Mengapa Mia kembali??!!Tidak puas kah hatinya menyakiti hati Iqkram?!Iqkram mengeluh."Ehem!!!"Iman berdehem dengan kuat.Iqkram memandangnya dengan malas dan meluat.Kacau daun betul laa!"Aik?Sakit tekak ke??Tadi membebel yang bukan-bukan..Tu la sakit tekak tu..Padan muka!"Sindir Iqkram?
   Amboi!Sindir namapak!Mata Iman membulat."Ek eleh!Ada gua kacau sama lu?!Tak de kan!Suka betul lu naikkan darah gua!"Iqkram menjeling malas."Hmm..Kesian..Muda-muda dah darah tinggi..Malas la aku nak bertekak dengan kau!"Iqkram terus baring di atas katil itu tanpa mengendahkan Iman.Iman geram
   Dia juga baring di sebelah Iqkram lalu menolak Iqkram dengan menggunakan kakinya.Susah betul tolak mamat ni!Iqkram tidak mengalah!Dia menolak Iman.Terjatuh Iman di buatnya.Iqkram tersenyum kemenangan.Iman tidak mengaku kalah!
    Tejadi pergelutan di atas katil itu.Sorang tolak sorang.Tolak,jatuh katil.Tolak lagi,jatuh katil.Kalau Iqkram yang jatuh tak apa..Ni Iman pulak yang jatuh!"Eeeeii!Ok!Kalau macam tu..Kita buat perjanjian!Kita main 'osom'!Sapa menang tidur kat katil,sapa yang kalah tidur kat lantai tanpa selimut dan bantal!Diulangi tanpa bantal dan selimut!"Iqkram bersetuju dengan cadangan Iman itu.
     "Osom!"Argh!Iman gunting,Iqkram pula batu.Aish!Iman kalah..Kalah lagi..Kalah lagi..Iman geram!"Ish!Mana aci!Kau asyik batu je!"Iqkram kini sudah berbaring di atas katil yang empuk itu."Kau tak kata pun tak boleh buat beberapa kali..Tak cakap pun tak boleh buat batu satiap kali.."Iqkram menjelir lidah.Iman mengeluh.Bodoh betul dia!Kalau dia tahu dia kalah,dia tidak akan sesekali buat perjanjian begitu!Argh!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Iqkram menggigil ke sejukkan.Pahal pulak aku rasa sejuk macam ais ni?!Dia membuka matanya.Terkejut!Aik?Macam mana pulak aku tidur kat lantai ni?!Dia menjeling ke arah Iman yang sedang nyenyak tidur di atas katil!Terbalik pulak!
   Kepalanya terasa sakit.Dia melihat ke dalam cermin.Aik?!Benjol!!!Dia menjeling ke arah meja kecil di tepi katil itu.Meja itu senget??
    Iman teringat pasal semalam.Dia menolak Iqkram ke bawah dengan menggunakan kaki.Habis kepala Iqkram terlantak bucu meja kecil itu.Iqkram tidur mati.Patutlaa meja tu senget sedikit.
    Iqkram mengagak Iman yang membuat kepala benjol!Matanya sudah keluar 'laser'!Tunggu la kau!Iqkram mandi lalu terus pergi ke dapur..Hehehehehehe..Siap kau!
     Iman yang baru sahaja bangun pagi terhidu bau yang enak dari dapur..Iman sedang menurun tangga tiba-tiba di sapa seseorang"Amboi!Sedap tidur tadi?!"Sindir Iqkram.Iman menjeling."Wah..Bibik masak apa ni?!Iman makan dulu ya?!"Ohohoohohoho..Tiga..Dua ..Satu..Iman terpupus.Mak ai!Masinnya!Berapa kati bibik letak garam dalam ni?!Iqkram tersenyum sinis.Tiba-tiba,Ibu Iqkram berjalan ke arah mereka."Haa..Ibu..Iqkram nak pergi jumpa kawan sekejap.."Ibunya terkejut..
      "Amboi..Baru je kahwin,nak keluar??"Ibunya menyindir.Iman baru teringat dia perlu membeli sesuatu di The Mall."Oh ye..Iman pun nak keluar sekejap..Iman nak beli something kat The Mall.."
      Sedang Iman membelek barang yang baru di belinya tadi dia ternampak seorang lelaki yang amat di kenalinya bersama seororang wanita?Siapa tu??Iqkram?!Buat apa dia kat sini??!Tadi cakap tak pergi The Mall..Lagipun,kami tak pakai satu kereta.Hrmm??Sapa pulak wanita itu??Bukan wanita yang kelmarin..Wanita lain pulak?!Hampir terlepas barang yang baru Iman beli sebentar tadi.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
P/S:Siapa pulak wanita tu ye??Hihihihihihihi ^-^

No comments:

Post a Comment